porady blogowe, Uncategorized

Gdzie szukać inspiracji na wpisy blogowe?

O czym ja mam napisać na blogu dzisiaj? Nie powiedziałam nigdy…

Nie no żart, kiedy nie planowałam wpisów,  dodawałam zdjęcia, napisałam dwa zdania na ich temat iii… – koniec!
No bo przecież to był blog modowy, więc moja stylizacja miała bronić każdego wpisu. Tjaa, yhy.

Teraz po latach wiem, że wcale tak nie było, a stylizacje z ciekawym tekstem miały większą poczytalność. Bo na dobry wpis składa się dobra grafika/zdjęcia + jeszcze lepszy tekst. Inaczej kiszka, średnio coś fajnego z tego wpisu wyjdzie.

Ale co ja teraz robię, że zawsze mam temat na wpis?

PLANUJĘ, planuję i jeszcze raz planuję. Mam nawet rozdzielone tematy wpisów na kategorie w swoim planerze zgodnie z kategoriami blogowymi. Gorzej u mnie ostatnio tylko z czasem na ich pisanie, cieszę się, że ogłosiłam BLOGOWY CZWARTEK, bo dzięki temu ogłoszeniu mam takie poczucie, że wpis w czwartek ma być i koniec, bo jest kilka osób, które na taki wpis czekają i chętnie dowiedziałyby się o kolejnej wskazówce na temat blogowania.

Napiszę Ci gdzie ja szukami inspiracji, co robię i w jaki sposób pomysły na nowe wpisy same przychodzą mi do głowy. Podzielę te wskazówki na konkretne tematy, w moim przypadku kategorie blogowe, czyli: Stylizacje, Uroda, Moda, Zdrowie, Blogowanie, Podróże. Mam tak różnorodne czytelniczki i czytelników, że gdzieś tam zawsze każdy znajdzie inspiracje.

Stylizacje i Moda: główne źródło inspiracji to oczywiście portale modowe, blogi modowe (te najpopularniejsze), Instagram, mój własny pomysł  (czyli co sobie ostatnio kupiłam i z czym można to fajnie zestawić), pokazy mody (które oglądam online).

Uroda: śledzę nowinki urodowe także na portalach, Instagramie, Wizażu, na blogach. Co mi się podoba – kupuję, sprawdzam i piszę opinię na blogu. Tak samo ma się sytuacja do zabiegów u kosmetyczki. Czytam co byłby najlepsze na mój problem, zapisuje się i działam. Tak było w przypadku powiększenia ust, czy depilacji laserowej. Teraz czas opowiedzieć Wam o magii kwasów na twarz w porze jesienno – zimowej i jakie cuda u mnie zdziałały.

Podróże: tutaj wszystko zależy od tego ile podróżuję. W 2017 roku podróży miałam bardzo wiele, ale np. w zeszłym roku udała się tylko Malta na kilka dni. W tym roku dopiero podróże będę planowała, ale też średnio to widzę, gdyż prawie cały urlop, jaki mam także i w tym roku muszę przeznaczyć na kolejną falę wesel w Polsce wśród rodziny i znajomych. Tak, to ten wiek, gdzie trzy lub cztery wesela w roku to minimum, eh.

Zdrowie: tu dzielę się efektami treningów, diety, przepisami, wskazówkami zdrowotnymi, które wytestowałam na własnym przykładzie, ciekawymi i mądrymi książkami dotyczącym diety i zdrowia.

Blogowanie: tutaj mam najwięcej inspiracji, bo sama się uczę, testuję wiele nowych rzeczy, sama szukam – znajduję – testuję i dzielę się doświadczeniami na blogu. Wiele inspiracji można też znaleźć na grupach na Facebooku, ludzie tam pytają o przeróżne rzeczy, ostatnio bardzo wiele inspiracji na nowe tematy dotyczące rozwoju i blogowania stamtąd wyciągam.

Jeżeli głowę masz nastawioną na ciągłe planowanie i szukanie inspiracji, nagle okazuje się, że kładziesz się do łóżka, a tu BUM!: jeden, drugi, trzeci pomysł rodzi się w głowie, no i cóż… Trzeba wstać i go zapisać na listę, póki nie wyleciał z głowy przez noc.

Aktualna moja lista pomysłów ma 35 tematów z różnych kategorii, więc jak w ten nasz blogowy czwartek zasiadam do bloga, jeszcze zaspana, trochę przemęczona z kubkiem kawy, otwieram mój planner, wybieram wpis, na którego temat mam ochotę napisać, tworzę grafikę i zasiadam do tekstu.

Czasami wpis zajmuje 2, a nawet 3 godziny (bo grafiki i instrukcje trzeba dodatkowo robić), czasami jest to 30 minut, jak ten dzisiejszy. W zależności na ile mam siły i czasu, taki temat sobie z mojej listy wybieram. Polecam sposób!

Daj koniecznie znać jakie Ty masz sposoby na szukanie inspiracji na wpisy blogowe!

Pozdrawiam, Ania

20 thoughts on “Gdzie szukać inspiracji na wpisy blogowe?

  1. Bardzo pomocny artykuł 🙂 My mamy wiele pomysłów na wpisy na bloga, jednak trochę gorzej jest z ich realizacją :p Po kilku latach blogowania wiadomo, że ciężej jest znaleźć coś czego jeszcze nie było.

  2. U mnie z tym ciężko, mam listę tematów na posty jednak szczerze nawet już nie wiem gdzie ona jest… ponieważ jakoś z niej nie korzystałam (a były tam fajne pomysły).
    Czasami brak czasu, czasami brak motywacji i weny i tak powstaje właśnie u mnie “blogowa pustka”.
    Kiedyś pisałam posty “na zapas”, wyznaczone dni publikacji itp. teraz nawet to u mnie nie działa.

    Jedno jest pewne brakuje mi dobrej organizacji!

  3. Tak, zgadzam się. Planowanie jest bardzo pomocne. Dzięki temu siadasz i wiesz od razu,co masz robić, a nie zastanawiasz się dopiero do czego ręce włożyć i tym samym tracisz czas.

  4. Czasem jak nie mam weny to jest koszmar, przez co wpis który jest krótki może powstawać długo. Zazwyczaj starcza mi półtorej godziny. A inspiracji mam wiele, czasem różne okazje przyczyniają się do powstawania postów 😉

  5. Nigdy nie mam problemu z tym, co pisać. Zawsze się coś znajdzie,jak nie recenzja, to przemyślenia, a jak nie to jakieś porady, pomysły na upominki. Czasem powiedziałabym, że nawet jest tego trochę za dużo 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *